ROME

24 augustus 2021 - Rome, Italië

Bestemming bereikt!

Een allerlaatste update dan, dit keer vanuit een appartementje midden in Rome, met airco aan en schone kleren (heerlijk, Clous en Dorine hadden wat kleren voor me mee). Gister was wel een gekke dag. Na koffie en een croissant bij het hotel ben ik rond half 10 vertrokken, wat achteraf nog wel een paar uur later had gekund: aaalle tijd. Ik heb een paar keer lekker lange pauzes gehouden, omdat ik wist dat Dorine pas om 17:00 zou landen en dan nog naar het Sint Pietersplein moest zien te komen. Het leek me zo'n anticlimax om dan eerder aan te komen dan zij, dus ik heb mezelf lekker veel vertraging gegeven. Dat zorgde er wel voor dat ik tijd had om terug te bladeren in de boekjes, en te zien waar ik allemaal geweest ben, eerst met Jan en daarna alleen. Het bleken 36 dagen onderweg te zijn, waarvan 34 dagen op de fiets. Ik heb op 21 campings overnacht en 12 hostels of b&b's. En ik heb langs 16 verschillende rivieren gefietst! Allerlei momenten en plekken kwamen weer naar boven, die ergens ver weg opgeslagen liggen. Gelukkig hebben we de foto's nog.

Na een ochtendje met veel klimmen en een heel stuk door wat armere buitensteden van Rome, werd het laatste stuk weer mooi. Om 18:00 heb ik uiteindelijk de laatste 15 km ingezet, met een slingerpad langs de Tiber, helemaal tot aan de rand van Rome. Pas zo'n 2 km voor het eindpunt op het Sint Pietersplein komt de route echt de stad in. En dan fiets je dus gewoon in één rechte lijn een paar straten door, om ineens de Sint Pieter te zien opdoemen. Dat allerlaatste stukje begonnen m'n tranen al: het was echt heel bijzonder om zo op het grote eindpunt aan te komen. En daar stonden ze hoor: Clous en Dorine, met slingers en camera's in de aanslag! Perfect!

IMG-20210824-WA0020~2

IMG-20210824-WA0004

Meteen gisteravond heerlijk uit eten geweest en tot laat op het terras gezeten, recht tegenover ons appartement. En nu nog een paar dagen genieten van het goede leven in Rome!

IMG_20210823_221102

1. Daan:
    25 augustus 2021
    Wauw je hebt gehaald Es! Echt heel knap!!! Ik heb zin om je weer te zien en alles in het echt te horen! Geniet er nog even van lieve Essie!