Dag 21 en 22: Trento met gezelschap

8 augustus 2021 - Brentino Belluno, Italië

Voor alle eerdere verhalen, klik hier

Ben ik weer! Een tweedaagse update vanaf de rand van het zwembad dit keer, ik ben op een schilderachtige mini-camping bij een wijnboer op het terrein.

Gisteren de hele dag langs de Adige gefietst - de appelbomen langs de weg zijn inmiddels ingeruild voor wijngaarden en de temperatuur stijgt! Inmiddels is het overdag rond de 30 graden, dus ik begin die siësta in de middag steeds beter te begrijpen. Gelukkig waren er onderweg steeds picknicktafels in de schaduw en plekken om water te tappen. Bij een van die punten ontmoette ik een hele leuke oudere vrouw uit München, Iris, die met één tas op haar fiets in haar eentje op vakantie was, nadat haar fietsmaatje was afgetaaid op de eerste dag. Zij had 2 dagen eerder ook de Reschenpas getrotseerd (met 8 versnellingen!), dus we konden elkaar vinden in hoe dramatisch dat was geweest en hoe oneerlijk het bestaan van e-bikes is. Ze was ook onderweg naar Trento en zag het hostel dat ik had geboekt ook wel zitten.
Door de harde wind uit het Zuiden was dat stuk naar Trento nog flink zwaar, maar dan heb je ook wat: de eerste echte Italiaanse stad op de route! De kamer in het hostel leek nog het meest op een gevangeniscel, maar het was in het centrum en mijn fiets stond achter slot en grendel, dus ik was tevreden. Ennn de eerste echt lekkere pizza en goeie koffie zijn binnen! Ik heb met Iris pizza gehaald en die opgegeten op het Piazza del Duomo midden in het centrum. Vanmorgen zijn we nog samen de Dom gaan bekijken, hebben we koffie op een terrasje gedronken, en zijn toen weer vertrokken.

IMG_20210808_090452IMG_20210808_100935IMG_20210808_091339

Ik moest verder langs de rivier naar beneden en zij ging naar het Gardameer, dus na 25 km hebben we weer afscheid genomen. Heel gezellig om even samen de stad in te kunnen gaan, dit kwam echt op het goede moment! Nu ben ik ook weer helemaal tevreden met het alleen-zijn. Pelgrims van lang geleden, zouden die eigenlijk veel hebben gesocialized onderweg?

Verder gaat het zo hard! Verona staat overal al op de bordjes! Ik heb nog niet zo'n zin om meteen weer een grote stad in te gaan, dus ik hoop de wijnboer morgenochtend nog eens te peilen of ik toch niet nog een nachtje kan blijven. Dat zou dan de eerste echte rustdag zonder fietsen zijn, in 3 (!) weken...

IMG_20210808_164956

1. Marlies:
    8 augustus 2021
    Wat een ervaringen, echt leuk om te lezen. Als je een vrije dag neemt: lekker luieren voordat je aan week 4 begint. 😘
  2. Berend:
    9 augustus 2021
    Mooi dat je al zo ver bent Esther. Heb je nog iets van het concilie van Trente ontdekt? Veel succes en zonodig sterkte morgen.